HTML

Madárnak nézve

Mindig mosolygok magamban azokon a szkeptikusokon, akik azzal próbálják elfedni a fejlődésre képtelen énjüket, hogy állítják, a magánéletben nem lehet tárgyalni. Tárgyalási tanácsadó vagyok. Minden nap tárgyalok, de legalább is keveredek olyan helyzetekbe, amikor valamilyen technika használatával lépek túl a kialakult szituáción. Ez a blog egyrészt a saját példáim archiválására, másrészt az esetenként már engem is végtelenül bosszantó „másik fél” miatt jött létre. Mennyivel könnyebb lenne az élet, ha mindannyian tudnánk tárgyalni – legalább egy kicsit.

Friss topikok

  • bonifac: Szia! Hasonló cipőben (nem) járok. Érdekelne, hogy az állítócsavar kivétele után mennyi időbe kerü... (2023.02.22. 10:54) Beszari Faszi
  • : @gtri: Én inkább cinikus, pökhendi negnyilvánulásokra emlékszem , amit nem tartok a hatékony tárgy... (2012.12.24. 00:33) Kormány és a felsőoktatás, avagy az ügyes tárgyalási taktika
  • vizsla74: @Pan Modry: "Tudatos vasarlo vagy es az oreglany rugalmasan kiszolgalt, respect!" nem ettől tuda... (2012.08.23. 13:08) Lángos
  • Szurkapiszka: te figyelj csak, nem kekeckedésből mondom, de a szuperegó az valami egészen borzasztóan tökmás fog... (2012.08.23. 01:23) Szuperegó
  • Madár Attila: ne kössetek belém: "Magyar helyesírási szótár. Kriterion, 1978. - ventillátor, ventillátora Az Aka... (2011.08.08. 11:04) A ventillátor

Címkék

Abercrombie (1) agresszív (1) airways (1) ajándék (3) ajánlat (4) akatiszt (1) alakítása (1) alapok (1) alkotmány (1) alku (4) alkudozás (2) állásajánlat (1) átbasznak (1) átfogalmazás (4) Átvernek (1) Belehalok (1) Beszállító (1) biztosítási (1) blöff (1) british (1) buli (1) CBA (1) cigi (1) Coop (1) csapatmunka (1) csere (1) döbbenet (1) dohányzás (1) doktor (1) drift (1) Drift (1) Drifting.hu (1) drifting.hu (1) Eger (1) Egó (2) ego (2) ego-faktor (1) eladás (1) élelmiszer (1) elhízás (1) első (2) Elutasítás (2) elvárások (7) elvárások strukturálása (5) engedmény (1) ep (1) érdektlen (1) erőviszony (1) érték (1) értéktelen (1) érvelés (2) Erzsébet-utalvány (1) fájdalom (1) fejvadász (1) felkészülés (1) felkészületlen (1) felmondás (1) Felsőoktatás (1) feltételezés (1) feltételezések (1) főkök (1) Ford Fairlane (1) (2) fül (1) fülöp (1) Fundamenta (1) gége (1) gondolatok (1) görög (1) gyerek (6) győzködés (1) gyulladás (1) Hotwheels (1) HR2.0 LIVE (1) időnyomás (1) igazolása (1) ígéret (1) imf (1) játék (1) játékgyár (1) josé manuel barroso (1) karácsony (1) katolikus (1) kávészakértő (1) kérdések (2) klisé kérdések (1) kocsis (1) kondíció lista (1) kórház (1) lehetőség (1) lemondás (1) leszokás (1) london (1) macska (1) Magyar (1) magyar (1) Majka (1) máriapócs (1) megelőző ajánlat (2) meggyőzés (2) megyés (1) miksz (1) Mikulás (1) milf (1) Millenáris (1) mlm (1) MOM Park (1) morfin (1) Nagykövet (1) nem (1) nem tárgyalható (1) NÜSZ (1) orbán viktor (1) öreg (1) orosz front ajánlat (1) orr (1) ostoba (1) parkolás (1) pázsit (1) pázsit-doktor (1) pázsit doktor (1) poggyászkocsi (1) Politikai tárgyalás (2) politikai tárgyalás (1) póló (1) portás (1) Pozsony (1) protekció (1) püspök (1) rabócsring (1) recepció (1) reklamáció (1) reklamálás (3) repülőjegy (1) Ryanair (1) Spar (1) sport (1) strukturálása (2) Sydney (1) szankció (1) szendvics (1) szex (1) szponzoráció (1) szünet (1) Szuperegó (1) taktika (1) tanácsok (1) tárgyal (2) tárgyalás (10) tárgyalási (1) tárgyalási technikák (2) tárolás (1) téli (1) Tesco (1) Törzsvásárló (1) Turizmus (1) ügynök (1) vagy vagy ajánlat (1) változás (2) varratszedés (1) ventillátor (1) vétel-eladás (1) vevői (1) vitorlás (1) Zrt. (1) zsarolás (1) Címkefelhő

Te tudod mit gondol rólad a barátod? Az egyik jó barátod. De úgy őszintén, minden nyál nélkül. Például, ahhoz mit szólnál, ha azt mondaná rólad - másnak, hogy „Ja, ő? Olyan mint egy darab nyers hús!”Ennyi.

Egy darab nyers hús.

Azért egy kis hátteret hozzáadok. Én úgy érzem, hogy körülöttem nagyon megváltozott a világ. Nyers lett, karcos, durva, főként üres és sokszor mohón gonosz! Ezért vihetett szép lassan a gondviselés kis közösségek felé. Olyan mikroközösségekbe menekülök, ahol végre nem az a fontos, amilyen vagyok, ami vagyok, hanem csak az számít, amit a többiekért teszek; még ha csak egy pár jó szó vagy mosoly is az. Nincs egyébre szükség, csak egymásra. És a kérdés, hogy vajon mit lehet "ekkora" elvárásért cserébe tenni? Hát sokat, mindent! Ami biztos, örülök, hogy van ilyen és köszönöm, jól érzem magam bennük.

Na, ebbe, ebbe a menekült-struccos, zárt rendszerbe csap bele belülről a külvilág. Egy jó centis szelettel az arcomba, a fülembe. És védekezésként csak annyi jön, hogy „na ne már! Ácsi-ácsi! Ne csak azt mond, hogy egy darab nyers hús vagyok, hanem azt is, hogy mit tegyek ellene? De ne  közhelyes, ócska megoldást mondj! Fejtsd ki, értelmezd, segíts! És ne a hátam mögött, hanem nekem mond.

Összeestem.

Úgy emlékszem, hogy amikor meghallottam, csak nyeltem egyet és nem szóltam. Zakatolt az egóm és az agyam. Aki nekem mondta a szavakat - a kérdező, azóta fontos ember nekem, a mikróm tagja -, azért akarta tudni a véleményt, mert érdekeltem. Engem pedig végre egy tiszta vélemény érdekelt és hát ezért szedtem ki belőle. Ő meg nyilván azonnal javítani akart, hogy ez mégis, milyen jó és nagyon pozitív üzenet. De nekem ekkor csak a vizuális mozaik összerakás volt meg. Jöttek a képek, hogy mekkora a hús, milyen vastag, zsíros-e, izzó vörös-e vagy csak piros, még rosszabb: fakó? Véres-e a felszíne és húslé van-e alatta. Érzem-e a szagát?

Ekkor már csak a saját hangomat hallottam. Aztán pikk-pakk, megfordult minden és két kérdés ugrott be: „miért gondolod, hogy a „nyers hús” rossz? Mondta ezt valaki?”primeFilet_lores09_lrg.jpg

Ezért képzeletben beleharaptam a nyers színhúsba és alig hittem el. Omlottak a szálai számban és alig kellett erő a kezembe, hogy kitépjem a fogaim zárásából a maradékot. Még ahogy ezt most leírom, még most is ömlik a nyál a számba. Fantasztikus íze volt!

Tele volt lehetőséggel. Láttam magam előtt a sznob barátom, amint a legjobb nyers húst teszi óvatosan a deszkára. Tudom, hogy csak jót vesz. Ez a kattanása. Azt hiszi, hogy ha nagyon jó, akkor bármit csinálhat vele, mert jó lesz a végeredmény. Azért, mert gondolja, hogy az a kiválóságát, már jóval az érintése előtt magában hordozta.

Magamhoz tértem. Odafordultam a még mindig beszélő ismerőshöz és azt mondtam: „Állj, állj, állj! Figyelj, én elég kevés dicsszót kaptam az elmúlt években és talán ezért vettem ezt meg nehezen észre: még soha, senkitől nem kaptam ilyen elismerést.”

Szóval, kösz! (majd megsütöm neked a háznézőben) - „RawBeef” Tollas Attila

Címkék: ego elvárások Egó Elutasítás

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://madarnaknezve.blog.hu/api/trackback/id/tr745825558

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása