HTML

Madárnak nézve

Mindig mosolygok magamban azokon a szkeptikusokon, akik azzal próbálják elfedni a fejlődésre képtelen énjüket, hogy állítják, a magánéletben nem lehet tárgyalni. Tárgyalási tanácsadó vagyok. Minden nap tárgyalok, de legalább is keveredek olyan helyzetekbe, amikor valamilyen technika használatával lépek túl a kialakult szituáción. Ez a blog egyrészt a saját példáim archiválására, másrészt az esetenként már engem is végtelenül bosszantó „másik fél” miatt jött létre. Mennyivel könnyebb lenne az élet, ha mindannyian tudnánk tárgyalni – legalább egy kicsit.

Friss topikok

  • bonifac: Szia! Hasonló cipőben (nem) járok. Érdekelne, hogy az állítócsavar kivétele után mennyi időbe kerü... (2023.02.22. 10:54) Beszari Faszi
  • : @gtri: Én inkább cinikus, pökhendi negnyilvánulásokra emlékszem , amit nem tartok a hatékony tárgy... (2012.12.24. 00:33) Kormány és a felsőoktatás, avagy az ügyes tárgyalási taktika
  • vizsla74: @Pan Modry: "Tudatos vasarlo vagy es az oreglany rugalmasan kiszolgalt, respect!" nem ettől tuda... (2012.08.23. 13:08) Lángos
  • Szurkapiszka: te figyelj csak, nem kekeckedésből mondom, de a szuperegó az valami egészen borzasztóan tökmás fog... (2012.08.23. 01:23) Szuperegó
  • Madár Attila: ne kössetek belém: "Magyar helyesírási szótár. Kriterion, 1978. - ventillátor, ventillátora Az Aka... (2011.08.08. 11:04) A ventillátor

Címkék

Abercrombie (1) agresszív (1) airways (1) ajándék (3) ajánlat (4) akatiszt (1) alakítása (1) alapok (1) alkotmány (1) alku (4) alkudozás (2) állásajánlat (1) átbasznak (1) átfogalmazás (4) Átvernek (1) Belehalok (1) Beszállító (1) biztosítási (1) blöff (1) british (1) buli (1) CBA (1) cigi (1) Coop (1) csapatmunka (1) csere (1) döbbenet (1) dohányzás (1) doktor (1) drift (1) Drift (1) drifting.hu (1) Drifting.hu (1) Eger (1) Egó (2) ego (2) ego-faktor (1) eladás (1) élelmiszer (1) elhízás (1) első (2) Elutasítás (2) elvárások (7) elvárások strukturálása (5) engedmény (1) ep (1) érdektlen (1) erőviszony (1) érték (1) értéktelen (1) érvelés (2) Erzsébet-utalvány (1) fájdalom (1) fejvadász (1) felkészülés (1) felkészületlen (1) felmondás (1) Felsőoktatás (1) feltételezés (1) feltételezések (1) főkök (1) Ford Fairlane (1) (2) fül (1) fülöp (1) Fundamenta (1) gége (1) gondolatok (1) görög (1) gyerek (6) győzködés (1) gyulladás (1) Hotwheels (1) HR2.0 LIVE (1) időnyomás (1) igazolása (1) ígéret (1) imf (1) játék (1) játékgyár (1) josé manuel barroso (1) karácsony (1) katolikus (1) kávészakértő (1) kérdések (2) klisé kérdések (1) kocsis (1) kondíció lista (1) kórház (1) lehetőség (1) lemondás (1) leszokás (1) london (1) macska (1) magyar (1) Magyar (1) Majka (1) máriapócs (1) megelőző ajánlat (2) meggyőzés (2) megyés (1) miksz (1) Mikulás (1) milf (1) Millenáris (1) mlm (1) MOM Park (1) morfin (1) Nagykövet (1) nem (1) nem tárgyalható (1) NÜSZ (1) orbán viktor (1) öreg (1) orosz front ajánlat (1) orr (1) ostoba (1) parkolás (1) pázsit (1) pázsit-doktor (1) pázsit doktor (1) poggyászkocsi (1) politikai tárgyalás (1) Politikai tárgyalás (2) póló (1) portás (1) Pozsony (1) protekció (1) püspök (1) rabócsring (1) recepció (1) reklamáció (1) reklamálás (3) repülőjegy (1) Ryanair (1) Spar (1) sport (1) strukturálása (2) Sydney (1) szankció (1) szendvics (1) szex (1) szponzoráció (1) szünet (1) Szuperegó (1) taktika (1) tanácsok (1) tárgyal (2) tárgyalás (10) tárgyalási (1) tárgyalási technikák (2) tárolás (1) téli (1) Tesco (1) Törzsvásárló (1) Turizmus (1) ügynök (1) vagy vagy ajánlat (1) változás (2) varratszedés (1) ventillátor (1) vétel-eladás (1) vevői (1) vitorlás (1) Zrt. (1) zsarolás (1) Címkefelhő

 

Még mindig a bokám. Hát hiába, ha nem ér sok inger, akkor azzal vagyok elfoglalva, ami a legjobban foglalkoztat. Mégpedig az, hogy miért is nem tudok már járni. Azaz a bokám. Nem ígérem meg, hogy abbahagyom a témát amíg a galambok röhögve eszik a fűmagom mert már tudják, hogy a mankóm nem vágom hozzájuk, oda meg úgysem érek gyorsan. Az a gyanúm, hogy fogom még magam szórakoztatni: körzeti orvos, gyógytornász, főnököm stb.
 
Szóval kértem a körzeti orvostól kontroll röntgenre beutalót (külön sztori, hogy miként ismerkedtünk meg, később biztos megírom azt is), mert a tegnapi gipsz levétel és a bokám nyomorgatása félelmet keltett bennem a felépüléssel kapcsolatban. A doki már az első gipszelés után is azt mondta, hogy egy elmozdult csontkitörés (amit persze miért is nem tett vissza a műtét során basszus?) épp az újabb műtét határán mozog. Felhívtam a szeretett csapatsportom orvosát, aki időpontot is adott a következő napra a Sportkórházba.
 
Bemankóztam az 5-ös épülethez és láss csodát, reggel 8-kor már nem tudtam leülni üres szék hiányában. Később tudtam csak meg, hogy reggel hétkor is csak a tizedik lehettem volna. Na, legalább a rendelés pontosan kezdődött, fél kilenckor. Szuper. Kezdünk a varratszedősökkel, aztán az átkötözősök és majd utánuk a tömeg. 11-ig 3x kérdeztem meg a nővérkét, hogy hívtak-e már és mindig unott fejjel kérdezte, hogy "Neve?" "Ja, nem."
Délben épp kint szivaroztam, mert a kinti 30 fok lényegesen kellemesebb volt a benti 40-nél, mert például nem volt izzadságszag. Egyszer csak leült mellém egy bringás fiú, felkötött karral, egy napos kulcscsont töréssel, drótokkal, lemezzel, nagy fájdalommal, anya sütivel stb. (nem, nem volt a homlokára írva, csak hát ez a kommunikáció mire nem képes) majd megjelent a bent még morcos nővérke is, és vidáman csacsogni kezdett a scráccal. Nyilván, a srác félmeztelen, izmos, fiatal, nekem meg maci hasam, morcos fejem van és így sokat kellett volna okosakat beszélnem, hogy ugyan azt a vágyhatást elérjem a fehér köpenye alatt. (igazán zárójeles megjegyzés, hogy ha egyszer majd nővérke leszek, biztosan a sportba kéretem magam. Itt nagyobb a jó testek aránya mint máshol, egyszer meg úgyis felépülnek és ha kedvesen ápoltam...) De legalább kihasználtam az alkalmat és informálisan kérdeztem meg, hogy segítsen már, a csapatunk orvosa - akivel beszéltem is tegnap telefonon -, mikor akarja csodatekintetét rávetni a lábamra, mert eléggé fáj már ennyit várakozva. Talán bejött neki a sport, vagy mert megindokoltam ismét, de a lényeg, hogy a nővérke elképesztően kedves lett. Mintha kicserélték volna a bentihez képest. Az eredménye pedig, hogy 5 percen belül bent voltam a rendelőben és együtt vártuk az orvost. Közben képeket mutogattam a laptopomról – eredetileg a röntgen felvételek miatt vettem elő -, a csapatról, a labdáról, a sérülésről stb.
 
A doki azzal kezdte, hogy nem tud átvenni az osztályára ha máshol műtöttek, mert az etika, meg a jog meg a főnöke. Megabasszus. Kit érdekel mindez? Én csak annyit akarok, hogy rendesen meggyógyuljon a lában. Ha kell műtsék meg még egyszer, most, és ennyi. Nem fogok senkit beperelni ha rosszul csinált valamit. Erre ez a muki meg azzal jön, hogy széttárja a karját egy félmosollyal, miközben a véleményre várok étlen-szomjan izzadtan 4 órája. Székely bácsi és a balta ugrott be, abból is a vicc kategória. Na nem. Ha bent vagyok, akkor annak már eredményt is lesz, nem fogok megszégyenülve kimenni a tömeg elé. Így amikor az ajtóhoz ment, hogy kiengedjen, feltettem neki a csodakérdésem: "Ha már hoztam beutalót, amivel le tudja védeni magát, akkor mint a nemzeti válogatott orvosa, milyen körülmények között készíttetne egy friss röntgent és mondana véleményt?" Három másodperc volt a töprengés és már diktálta is a kedves nővérnek a kódot én meg mehettem a röntgenbe.
 
A következő 1,5 óra eseménytelen várakozással telt, mire a botommal keresztül vághattam magam az áporodott szagfelhőn és meghallgattam a konzultációt: ő műtene, de menjek vissza az operáló intézménybe. Ez az utolsó tagmondati rész került a zárólapra. A műtét javaslat nem. De legalább már 3 különböző orvosi véleményem volt. Megaremek. Mehettem haza. Estebédelni, dühöngeni, telefonszámlát gyártani a történtekkel. Mindezt úgy, hogy egy csomó kis műanyag játékot készítettem magam köré a teraszon és frusztráltságtól elvadult gonosz fejjel vártam a rohadék galambokat.
 
Azért van itt tanulság. Kettő is. Na nem az egészségügyről általában, meg a TB fizetésemről, az ellátásról, a fene nagy etikáról stb. beszélve. Az egyik az, hogy gyakran érdemes a másik féllel informális közegben találkozni. Akár elhívni külső helyszínre, de ha ez nem megy és fontos az üzlet, akkor megkeresni a privát életében (szórakozás, kocsma, vagy akár a munka utáni bevásárlás közben véletlenül mögé állni a kasszánál – egy csomag rágóval :). A másik a "Milyen körülmények között…" kérdés. Csodákra képes. Ha csak az esélyét megadod, hogy válaszoljon, rájössz majd, hogy sok esetben annyira banálisak a körülmények, hogy bármikor teljesíthetőek. Ha meg nem, akkor legalább tudod, hogy sokba kerül és magadat (meg a főnöködet) is ezzel nyugtathatod.
 
u.i: ez a megmagyarázom dolog már kétszer bejött kórházban. Ki kell próbálnom valami versenykörnyezetben is és ha ott is működik, akkor hívő leszek.

 

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://madarnaknezve.blog.hu/api/trackback/id/tr443117708

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása